02 Mart 2007

FULLMOON


Uzun süredir dinlediğim müzikleri birbirleriyle tanıştırıyorum ve çok yakın arkadaş olduklarını farkettim.Hangi tür müziklerden bahsediyorsun sorusunu duyar gibi oldum.Gruplar aydan müzik yapıyorlar.Dolunay zamanı birleşip bir orkestra kurduklarını bile düşünüyorum bazen.Grupların ismini açıklamadan önce sizin de aydan seslerini duymanız için müziklerini anlatıcam biraz.Ama önce şunu belirtmeliyim ki bahsettiğim grupların aydan gelmişliklerini tanımlayan tek ben değilim.O yüzden yazının başında saçmaladığımı düşünmeyin.Ay müziğini dinlediğiniz zaman hissedeceğiniz bir çok duygu var.Yoğun boşluk anlam kazanıyor çoğunlukla.Müzikleri kelimelerin ötesinde susmaya öykünümlü daha çok.Dinlediğinizde ormanda yürüyormuş hissi uyandıyor.Ağaçlar yerine müziği kokluyorsunuz.Bu yüzden bu müzikleri dinlerken gözleri kapatıp ormanı düşlemek insanı yeniliyor.Genelde sözleri olmayan ama adları olan şarkılar yapıyor bu gruplar.Ama ironiyle dolu müzik kendi kelimelerini kendi getiriyor.Galiba gruplardan bahsetmenin vakti geldi.Özelikle bu aralar çok dinlediğim Esmerine den bahsetmek istiyorum.Esmerine Kanada-Montreal i bir grup.Viyolonsel ile şekillenen müzikleri bir harika.Favori parçam:Quelques mots pleins d'ombre.Bir kaç örnekle devam etmek istiyorum aklıma ilk gelenleri buraya unutmadan yazmak istiyorum ki aya yerleşmek isteyenler bir an önce dinlesin diye:Gregor Samsa,Explosions in the sky,Mogwai,Sigur ros,Mum,Mugison,Slowblow,A silver mt.zion,The Album Leaf,Godspeed you! Black Emperor,Hangedup,Hrsta,Do Make Say Think,God is an astronaut,Slint,Tortoise,Set fire to flames.Yazıyı sonlardırmadan şunu farkettim ki bahsettiim grupların çoğunluğu ya İzlanda dan ya da Kanada dan.Son bir cümleyle dolunayı düşlüyorum müzikle.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bunlara amiina ve bang gang i eklediğimizde yola çıkma zamanıdır. kayboldum :))